Employer branding & recruiting
Hoe talent aantrekken en behouden met een sterke LinkedIn® Employer Branding strategie
LinkedIn blijft schalen met ondertussen meer dan 4,5 miljoen Belgische LinkedIn gebruikers. Ook jouw huidige en toekomstige collega’s zijn steeds actiever op dit platform. En niet alleen binnen IT, SAAS, Finance, maar ook in sectoren zoals o.a. Bouw, Logistiek, Automotive, Real Estate, TECH, overheid zien we veel beweging. Het moment is NU om LinkedIn te slim te integreren in je recruiting en employer branding strategie.
Maar bedrijven trekken door een gebrek aan strategie te weinig juiste profielen en te veel foute profielen aan. Dat kost veel tijd, energie en dus geld. De funnel vullen met veel kandidaten is niet het doel, wel met de juiste. De juiste medewerker vinden voor jouw bedrijf is niet altijd evident. Sociale media worden vaak gezien als een laatste redmiddel, maar voor veel ondernemingen blijft het zoeken. Hoe zien kandidaten jou en je bedrijf op je website, LinkedIn®, Facebook, Instagram, YouTube…? En hoe kan jij proactief talent benaderen en aantrekken?
Een uitgewerkte employer branding en social recruiting strategie kunnen je hierbij helpen:
✓ Betrokkenheid met je werknemers
✓ Kwaliteit boven kwantiteit in engagement
✓ Authentieke en transparante aanpak
✓ Humaniserende content
✓ Focus op de latente werkzoekenden
Hoe helpt een sterke employer branding strategie met het aanwerven van de juiste mensen?
Employer branding werkt in twee richtingen: intern en extern. Intern werk je aan de betrokkenheid en werktevredenheid van je medewerkers, want zij zijn als ambassadeurs cruciaal in je employer branding strategie. Extern werk je aan een positief imago om zo de juiste doelgroep aan te trekken. “Attract the best, deflect the rest.”
Samen vertrekken we vanuit de values van jouw bedrijf, werken we jouw Employee Value Proposition uit en vertalen we deze strategie naar LinkedIn® en al jouw online touchpoints.
“Meer aandacht, meer vertrouwen, betere acquisitie”
Tijdens een training werken we aan:
✓ Hoe LinkedIn® & social media inzetten voor ‘rekrutering en employer branding’?
✓ Relevante facts & figures binnen social media & recruitment
✓ Hoe kan je je website inzetten voor je employer branding? Gerichte analyse en customer journey.
✓ Kracht van employer branding: concrete cases en workshop
✓ Kwalitatieve content creëren om te werven
✓ Vacatures communiceren vanuit je LinkedIn®, Facebook , Instagram & YouTube bedrijfspagina’s
✓ Het inzetten van ambassadeurs om je bereik te versterken
“Employer branding werkt in twee richtingen: intern en extern. Extern werk je aan een positief imago om zo de juiste doelgroep aan te trekken. Intern werk je aan de betrokkenheid en werktevredenheid van je medewerkers, want zij zijn als ambassadeurs cruciaal in je employer branding strategie.”
Het traject
1. Voorbereiding & Strategy meeting
Een persoonlijke aanpak en samen groeien zijn twee van de kernwaarden bij AZ-Solutions. Op basis van een hands-on voorbereiding werken we stap voor stap aan een sterkere brand op LinkedIn®:
- Verkennend strategiegesprek en LinkedIn®-analyse (personal & corporate)
- LinkedIn®-Guideline voor jouw bedrijf
- Opleiding volledig op maat
- Uitrol LinkedIn® specialist
Vervolgens stippelen samen de cruciale mijlpalen uit. Op deze manier heeft je bedrijf een stevig fundament op LinkedIn® en krijgen de brand ambassadors de nodige skills & know-how om LinkedIn® duurzaam te gebruiken binnen de corporate brandingstrategie.
2. Hands-On Training & Consultancy
- LinkedIn® Power Session: 1,5u - 2u
- LinkedIn® In-company: 2 x 3u (of langer)
- LinkedIn® In-company: volledige dag
- Consultancy op maat (frequentie af te spreken)
- LinkedIn® Learning snack opnames voor intern opleidingsaanbod
- Blended leren: In-company in combinatie met LinkedIn® Learning snacks
3. Erendiz Follow-up consultancy
Groeien op LinkedIn® is geen sprint, maar een marathon. Daarom staat Erendiz je nog graag bij tussentijds en na de LinkedIn® opleiding om kwalitatief op te volgen als jouw accountability partner om verder te groeien met het team.
- LinkedIn® actieplan en ambassadeursschap
- Corporate LinkedIn® Guidelines & evaluatie KPI’s
- Erendiz hotline Q&A consultancy voor al je vragen
- Erendiz inschakelen als vaste strategische partner om op lange termijn resultaten te boeken.
- Verdere (1 op 1) deepdive trajecten met Sales/Marketing/HR
Boek een vrijblijvend gesprek in
Call van 20-30 minuten waarin we elkaar en elkaars business nog beter kunnen leren kennen en je mij alles kan vragen over consultancy. Let's talk!
Boek een online, vrijblijvende babbel!
Call van 20-30 minuten waarin we elkaar en elkaars business nog beter kunnen leren kennen!
Let’s Boost your Brand.
We scheppen niet graag op, maar we zijn goed in wat we doen
“Erendiz is een krak in zijn vak! Dankzij de vele nuttige tips en insights, hebben wij de LinkedIn® bedrijfspagina van ZINQ-België kunnen optimaliseren maar ook de collega's vinden stilaan hun weg in het LinkedIn® verhaal: persoonlijke profielen worden aangepast, de achtergrondbanners worden uniform, enz. We hebben nu een employer branding en rekrutering strategie waarbij we LinkedIn® maximaai inzetten, en onze ambassadeurs ook. Bovendien is Erendiz enthousiast, toegankelijk en is zijn Incompany traject interactief en makkelijk in de praktijk om te zetten. Een aanrader dus!”
Petra Lenaerts, Executive Manager
“Erendiz heeft een praktijkgerichte en altijd up to date LinkedIn® expertise. Zijn employer branding trainingen zijn heel praktijkgericht. Social Selling en recruiting kan voor hem in elke sector. Na de training blijft Erendiz in zijn coaching verhaal. Waar hij kan, geeft hij raad en inzichten.
Kathleen Preso, HR ManagerElmos
Hij ademt LinkedIn® strategy, en is authentiek in zijn ambassadeurschap.”
“Onze medewerkers begrepen de what, why and how, Het LinkedIn® opleidingstraject was niet enkel vanuit een recruiters perspectief, maar ook met aandacht voor de voordelen voor onze medewerkers,
Laetitia Sacré, Talent Manager
Onze online ambassadeurs van RSM BELGIUM hebben binnen de corporate brand nu ook een eigen personal brand: wat helpt om te groeien als professional., En we zo naast potentiële klanten en talent, jde aandacht trekken van mensen die dezelfde visie en waarden hebben als ons.
Samen als bedrijf en team zijn we nu al een tijdje aan het zaaien en oogsten. Met onze nieuwe aanpak trekken we nu nog meer relevante kandidaten aan voor onze vacatures.”