Eindelijk! Inderdaad, eindelijk.
LinkedIn-pagina’s zijn in een volledig nieuw jasje gestoken. Doelstelling is om het gemakkelijker te maken voor bedrijven, instellingen en organisaties om de pagina te beheren en de betrokkenheid vanuit de LinkedIn-community te verhogen.
Want laten we eerlijk zijn, voldoende engagement creëren vanuit je bedrijfspagina en bedrijfsposts is niet altijd een evidentie. Terwijl interactie en conversatie de kern zijn van het succes van elk bedrijf op social. De nieuwe LinkedIn-pagina’s zijn ondertussen in die richting heruitgevonden. Want je werknemers, partners, klanten en potentiële kandidaten zijn jouw community en samen kunnen ze je helpen de groei van je bedrijf te boosten.
Tegenwoordig telt de community van LinkedIn meer dan 590 miljoen leden die meer dan 2 miljoen berichten per dag genereren. Kan al tellen, toch? En dit cijfer blijft alleen maar stijgen. Belangrijk voor jou dus om de aanwezigheid van jezelf en je bedrijf op LinkedIn te boosten.
DRIE BELANGRIJKE REDESIGN-PIJLERS VOLGENS LINKEDIN:
1. DOE MEE MET DE CONVERSATIES
Paginabeheerders kunnen hun pagina nu o.a. koppelen aan hashtags, waardoor ze nog beter kunnen luisteren en reageren op gesprekken over hun merk of relevante onderwerpen. Niet alleen dat, maar naast video’s, afbeeldingen en tekstupdates kunnen beheerders nu documenten delen (zoals presentaties, Word-documenten en PDF’s …) om nog meer rich media aan hun volgers te bieden.
2. KEN EN VERGROOT JE PUBLIEK
Waardevolle content is key. Een van de grootste uitdagingen voor beheerders is weten wat voor soort content waarde toevoegt voor hun volgers. Met de nieuwe contentsuggesties is het vinden van de juiste content nu gemakkelijker dan ooit. Contentsuggesties geeft een overzicht van de onderwerpen en inhouden die trending zijn naar jouw doelgroep. Nu kan je je contenstrategie nog gerichter uitwerken.
3. BETREK JOUW MENSEN
Je corporate brand kan alleen maar groeien wanneer je bouwt op de personal brand van je ambassadeurs. LinkedIn lanceert daarom een nieuwe partnership die relevant is voor Pages: een HootSuite API-integratie waarmee beheerders notificaties kunnen ontvangen binnen Hootsuite wanneer er activiteit is op hun LinkedIn-pagina.
BELANGRIJKSTE VERANDERINGEN OP EEN RIJTJE:
- Het design is lichtjes veranderd, met andere accenten
- Je kan je ‘baseline’ onder je bedrijfsnaam toevoegen.
- Actieknop: zo kun je bezoekers bijvoorbeeld snel naar je website navigeren.
- Je krijgt de mogelijkheid om via je mobiel je bedrijfspagina te beheren. Posten liken is nu alleen nog via je desktop of browser mogelijk.
- Posts van medewerkers, klanten of fans kun je binnenkort ook vanuit je bedrijfspagina delen.
- Whitepapers, Presentaties, PDF en Word documenten kunnen binnenkort in de posts van je bedrijfspagina gedeeld worden
- Je kunt je pagina gaan ‘koppelen’ aan hashtags zodat je relevanter wordt. Je instellingen moeten daarvoor wel in de Engelse taal staan.
REDDING VAN DE LINKEDIN BEDRIJFSPAGINA?
Gaan deze veranderingen ervoor zorgen dat je visibiliteit op LinkedIn als bedrijf vergroot? Niet meteen.
Het blijft een feit dat het organisch bereik van je bedrijfspost op LinkedIn lager is dan het bereik van een post vanuit je persoonlijke pagina. Het hebben van een Company Page geeft je bedrijf meer professionaliteit en maakt het toegankelijker en meer vindbaar op LinkedIn. Maar brand awareness komt niet vanzelf.
Hoe je op LinkedIn als bedrijf of organisatie dan wél nog effectief je doelgroep kan bereiken? Investeer in je belangrijkste ambassadeurs: je medewerkers en klanten. Faciliteer ze om je brand te dragen op LinkedIn en geef ze ook de know-how om waardevolle relaties op te bouwen op LinkedIn. De echte kracht zit in het netwerk van je netwerk.
Zorg dat de corporate branding consistent wordt doorgetrokken naar de betrokken werknemers/ambassadeurs (omslagfoto, about, rich media, etc.) en werk met een consistente contentstrategie waar de persoonlijke aanpak centraal staat. Vervolgens kunnen ze je brand boosten door je company page post strategisch te liken & sharen, en tegelijk ook eigen content voorzien. Zet je interne communicatie dus op punt.
Vergeet zeker niet om de interactie aan te gaan als bedrijfspagina en als persoon en geef voldoende aandacht aan de post van anderen.
Het is een goede zaak dat de bedrijfspagina’s een redesign krijgen. Maar toch blijf ik een believer van de kracht van de personal brand dat floreert onder de vleugels van een uitgekiende corporate branding. Mensen maken nog steeds liever de verbinding met mensen dan met een bedrijfslogo.
———————————————————————————————————
Merci voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reactie!
Een like, comment of share waardeer ik alvast enorm.
En voeg me gerust toe aan je netwerk ?
Ondernemende groeten,
Erendiz
———————————————————————————————————
Erendiz Ates
Trainer en mede-zaakvoerder van AZ-Solutions, helpt bedrijven en professionals om via een doordachte LinkedIn-strategie hun zakelijke netwerk én merk te doen groeien. Gekenmerkt door zijn kwalitatieve- en persoonlijke aanpak, toont hij de kracht van social media en hoe dit je dit als volwaardige tool in jouw branding & planning kan opnemen.
Ondertussen heeft hij meer dan 250 bedrijven en 1000 coachees uit verschillende sectoren de nodige boost gegeven.
Even afstappen van “what’s in it for me?” en mensen durven helpen en met elkaar verbinden zonder meteen iets terug te verwachten is een netwerkattitude waar ik in geloof.
Erendiz Ates, LinkedIn trainer & ambassadeur BeNeLux
erendiz@az-solutions.be | www. az-solutions.be
Volg mijn nieuwe bedrijfspagina’s en word ook een AZ-ambassadeur:
Mijn eerdere blogposts vind je hier.